Nepříjemné překvapení ve vlastní restauraci

Nepříjemné překvapení ve vlastní restauraci

Rozšířili jsme blog o novou rubriku, v níž vám budeme přinášet reálné příběhy, zážitky a zkušenosti našich zákazníků se skrytými kamerami a dalšími produkty z našeho obchodu. Tady je první z těchto příběhů!

 

Už od mládí jsem měl sen otevřít si jednou vlastní restauraci, ačkoliv jsem se po škole více než 20 let věnoval zcela jinému oboru. Poté, co děti odrostly a stále silněji jsem cítil, že potřebuji novou výzvu a impuls do dalšího života, jsem se rozhodl konečně si tento svůj sen splnit, i když nepopírám, že mě od toho dost lidí odrazovalo. Podnik se tedy skutečně podařilo otevřít a uvést do chodu, aniž by došlo k nějakému významnějšímu překročení plánovaného rozpočtu a termínové prodlevě.

Ani s hledáním zaměstnanců, což jsem vnímal jako potenciálně možná úplně nejkritičtější bod, nebyl zas až takový problém, jak jsem očekával. Uplynul rok, jenž je vždy považován za pomyslnou zkoušku ohněm, a všechno se zdálo být v pohodě. Samotný fakt, že čísla neměla barvu červenou, nýbrž černou a že se podařilo vybudovat z velké části stálou klientelu chválící jídlo i servis, což dokládaly až na výjimky prázdné talíře vracející se do kuchyně, mě naplňoval velkým optimismem. Samozřejmě, občas se vyskytly určité problémy - ne vždy přišli kuchaři přesně na čas, ne vždy byl standard komunikace se zákazníkem dle mých představ, naprostá čistota v kuchyni i na place je také věčným tématem a tak bych mohl dlouze pokračovat. Celkově vzato se však dílo dařilo.

 

Co bylo pro mě kromě jiného skutečně důležité? Pocit, že členům svého týmu můžu věřit. Také proto jsem se snažil s personálem systematicky pracovat, motivovat a sázet na otevřený přístup. Myslím, že i druhá strana to oceňovala. Moc mě tedy nepotěšilo, když jeden z osvědčených číšníků mi nejprve oznámil, že se z plánované dvouměsíční stáže ve Velké Británii, v níž jsem mu určitě nechtěl bránit, po jejím skončení k nám již nevrátí. Také tuto komplikaci se po několikaměsíčním hledání a zkoušení podařilo vyřešit a jeho místo natrvalo zaujal nový kolega, který se také jevil velmi profesionálně a schopně.

 

Neměl jsem žádné konkrétní podezření, že by cokoliv mohlo být v nepořádku. Obvyklé problémy, s nimiž se potýkají jiné provozy jako například známé podávání ´podmíráků´ nebo dvojí alkoholické lahve se u nás nekonalo. Prakticky jsem nezažil jedinou stížnost, že by host dostal neférovou míru. Přesto jsem byl zvyklý čas od času vyjet si sestavy z pokladního systému, především pak z analytických důvodů. Když jsem se do toho trochu více ponořil, všimnul jsem si, že v určité dny bylo podstatně více stornovaných účtů. Nejdřív jsem tomu nepřikládal větší váhu. Zkrátka se občas stane, že se číšník splete, ´vyjede´ omylem účet, jenž je třeba následně stornovat. Přesto mi to nedalo a začal jsem více sledovat, jestli třeba větší výskyt stornovaných účtů není spojen s konkrétní směnou.

 

Nikdy jsem nebyl příznivcem kamerových systémů a podobných věcí na pracovišti, vždycky jsem sázel spíše na vzájemnou důvěru, nicméně jsem se rozhodl nenechat nic náhodě a poohlédl se po vhodné kameře, která by pasovala přesně pro tyto potřeby. S výběrem jsem si nechal poradit v prodejně specializované firmy Secutek. V porovnání s jinými investicemi, které jsem musel v poslední době učinit, šlo o v podstatě nenákladnou záležitost.

 

Asi nepřekvapím, když řeknu, že moje podezření se bohužel naplnilo a i díky zmíněné kameře bylo i podpořené těžko zpochybnitelným důkazem. Dotyčný pracovník, s nímž jsem se byl logicky nucen rozloučit, ani neměl příliš tendenci zapírat, že v řadě případů opravdu standardně zkasíroval zákazníka a přitom provedl storno účtu. Samozřejmě, nějaká škoda vznikla, a to v řádu několika desítek tisíc, ale díky tomu, že se na vše přišlo i za pomoci mini kamerového systému poměrně brzy, předešlo se škodě řádově vyšší, na kterou se úplně běžně může vyšplhat při dlouhodobějším systematickém používání této nepoctivé metody.

 

Pro mě z toho plyne poučení, že ostražitost směrem k vlastním zaměstnancům se vyplatí i při uplatňování demokratickému stylu řízení. Na druhou stranu, ani popsaná nepříjemná zkušenost nezměnila nic zásadního obecně na mém přístupu k zaměstnancům, kteří mají samozřejmě také významný podíl na tom, že mému vysněnému podniku se zatím celkem daří.

 

Martin V.

redakčně upraveno na základě reálného příběhu našeho spokojeného zákazníka

Doporučené produkty pro odhalení nepoctivých zaměstnanců v restauraci

Pro různé prostory mohou být vhodné různé produkty. Nicméně velmi univerzálním řešením, které uplatníte téměř kdekoliv je minikamera s detekcí pohybu Secutek KM02+, která je vhodná pro skrytou montáž. V restauracích či barech může být nedostatek světla. V tomto případě bude řešením skrytá kamera s nočním viděním. Například Mini kamera s nočním viděním LawMate PV-FM20HDWI, která vidí v naprosté tmě do vzdálenosti až 5 metrů, a je schopna nahrávat ve Full HD rozlišení.

Máte-li problém s personálem, podívejte se do naší sekce Nepoctiví zaměstnanci, kde najdete ty nejvhodnější produkty pro jejich odhalení a usvědčení.

Mini kamera s detekcí pohybu Secutek KM02+

Zanechte odpověď

Všechna pole jsou povinná

Jméno:
Email: (Nebude zveřejněno)
Komentář: